- Over Emtrade
- Partij aanbieden?
- Klantenservice
- Verzending en betaling
- Retour
- Zakelijke klanten
- Algemene voorwaarden
- Privacy Policy
- Sitemap
- Product aanbieden
- Legbordstellingen offerte aanvragen
- Referenties
- Maatwerk / projecten
- Legbordstelling
- Vacatures
- Logistiek medewerker / Allround magazijnmedewerker
- Sluiting tijdens feestdagen
- Bezemschoon opleveren van uw bedrijfspand
Retourneren en ruilen
Hoe werkt het als ik iets terug wil sturen?
Mocht het zo zijn dat je toch niet helemaal tevreden bent met de aankoop of als je een product wilt ruilen, dan kun je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling de overeenkomst herroepen. Nadat je ons op de hoogte hebt gesteld van de herroeping dient u de artikelen uiterlijk binnen 14 dagen terug te sturen. U kunt ook gebruikmaken van het retourformulier in het orderoverzicht van uw bestelling of door ons een email te sturen met de nodige informatie.
Retour zenden
Na de verwerking van jouw retourverzoek, ontvang je een mail met retour instructies. Normaal gesproken zijn de retourkosten voor jouw rekening, tenzij we je een retourlabel / retourzending aanbieden. Afhankelijk van de retourreden, staat van het product en het volume van het product wordt een eerlijke en passende oplossing gekozen.
Wij vragen je ervoor te zorgen dat artikelen voor verzending goed worden verpakt. Het liefst in de originele verpakking. Op die manier wordt schade tijdens het transport voorkomen. Als producten beschadigd zijn of gebruikerssporen vertonen, behouden wij ons het recht om de waardevermindering in rekening te brengen. Bij een niet meer te verkopen product kan de waardevermindering oplopen tot 100%.
Retourprocedure
Binnen 14 dagen na ontvangst van een artikel, kun je ons laten weten dat je de overeenkomst wilt herroepen.
Dit is onze retourprocedure:
1. Stuur een email of vul ons retourformulier in.
2. Je ontvangt een bevestiging/reactie op de retourmelding.
3. Je stuurt het pakket of zending retour door deze af te geven bij een PostNL punt of via een vervoerder. Wij raden je aan het verzendbewijs te bewaren.
4. Het bedrag (verminderd met eventuele retournamekosten) worden teruggestort. Meestal op dezelfde manier als dat de betaling door jou gedaan is.
Omruilen
Het is mogelijk om een artikel om te ruilen, uitgezonderd producten die op maat zijn gemaakt. Dit doe je door de artikelen die je wilt terugsturen aan te melden als retour en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen voor de artikelen die je in plaats daarvan wilt ontvangen.
Geld terug ontvangen
Wij betalen het bedrag (exclusief eventuele retourname, verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 dagen terug na ontvangst van de retouraanmelding. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd.
Doorgaans handelen wij de retour binnen enkele werkdagen af. Je ontvangt dan direct je geld terug. Wij gebruiken voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat jij hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling. Heb je betaald via AfterPay of Op factuur? Dan wordt het bedrag verrekend met het openstaande saldo.
Retouradres
Emtrade.nl
Afdeling retouren
Dintel 4
5422VT Gemert
Ik wil een artikel ruilen, kan dat?
Ja, het is mogelijk om een artikel om te ruilen (op maat gemaakte producten uitgesloten).
Stuur ons een mail met je ordernummer en het artikel dat je zou willen ruilen, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om dit in orde te maken.
Over het algemeen hanteren we de volgende werkwijze:
1. je retourneert het artikel dat je wilt ruilen;
2. je plaatst een nieuwe bestelling voor het artikel dat je daarvoor in de plaats wilt ontvangen.
De kosten voor de retour zijn voor eigen rekening.
Let op: zakelijke bestellingen kunnen niet (zonder onze toestemming) geretourneerd worden. Voor B2B bestellingen gelden andere algemene voorwaarden, waarmee je akkoord gaat bij het plaatsen van je bestelling.
Hoe krijg ik mijn geld terug?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd.
Wij gebruiken voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat jij hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling. Heb je betaald via achteraf betalen, AfterPay? Dan laten wij hen weten dat de bestelling retour is gekomen.
Wat zijn de kosten voor een retourzending?
Heb je je bedacht? Of wil je toch liever een andere kleur, kwaliteit of artikel?
De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening, mits anders afgesproken.
Ik heb een mail gehad over mijn retour, wat houdt de status in?
Hieronder vind je een beknopte toelichting per retour status:
Nieuw - Je hebt zojuist een nieuw retourverzoek ingediend via Mijn Account. Je ontvangt deze notificatie ter bevestiging.
In behandeling - Wij wachten op de ontvangst van jouw retourzending. Na ontvangst verwerken wij jouw retour. Over de afwikkeling informeren we je via nieuwe updates over de retourstatus.
Retour goedgekeurd - Wij hebben jouw retour ontvangen en geconstateerd dat de retourzending volledig en zonder schade is ontvangen. Wij betalen je zo snel mogelijk terug.
Artikel(en) gecrediteerd - Je ontvangt een mail met de credit factuur voor de artikelen die zijn teruggestuurd. De terugbetaling vindt plaats op de kaart of rekening waarmee de bestelling is betaald. Afhankelijk van het beleid van jouw bank of kaartuitgever kan het 1 tot 5 dagen duren voordat het bedrag op jouw rekening is bijgeschreven.
Verzoek afgewezen - Wij kunnen jouw retour helaas niet verwerken omdat deze in strijd is met ons retourbeleid. Wij informeren je over de reden van de afwijzing in een bericht.
Geannuleerd - Het retourverzoek is geannuleerd, door jou of door ons.
Service en garantie
Ik heb een beschadigd product ontvangen, wat nu?
Neem contact met ons op voor verdere afhandeling.
Beschadigingen zijn in principe alleen van toepassing op artikelen die nieuw aangeboden worden.
De conditie van gebruikte/refurbished artikelen wordt op de productpagina of in onderling contact gecommuniceerd.
Waar kan ik terecht voor een klacht?
Wij doen ons uiterste best om alles naar wens te laten verlopen. Mocht je desondanks toch een klacht hebben, horen we dat graag. Wij proberen uiteraard de klacht naar ieders tevredenheid op te lossen.
Heb je een klacht over een geleverd product?
Mail ons dan een foto van het gebrek met een beschrijving van de klacht. Heb je ergens anders een klacht over? Laat het ons dan weten door een mail/bericht te sturen.
Wat is de garantie op jullie producten?
Op alle producten die wij leveren geldt de wettelijke garantie, afhankelijk van de conditie van het product (gebruikt, refurbished, nieuw, renew). Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Als een product hier niet aan voldoet, ontvangen wij graag een mail van uw klacht met foto's en beschrijving. Wij nemen dan contact met u op voor een passende oplossing.
Gebruikte artikelen worden in de conditie geleverd, zoals op de productpagina omschreven staat.
Voorraad en beschikbaarheid
Is het product dat ik wil bestellen op voorraad?
De levertijd staat vermeld op de productpagina van het betreffende artikel. Ook de beschikbare voorraad (aantal stuks) staat hier vermeld.
waar mogelijk vermelden we ook het aantal per verpakkingseenheid (doos, pallet, container of vrachtwagen).
Er is een product niet op voorraad, wanneer is die er weer?
De meeste van onze producten zijn direct uit voorraad leverbaar. Mocht het product toch niet op voorraad zijn, dan staat er bij het artikel aangegeven dat het product een langere levertijd heeft.
Vaak is de nieuwe voorraad van het product al onderweg en kunnen we het alsnog snel naar je versturen. Heb je een vraag over de voorraad? Stuur ons een bericht.
Kunnen jullie iets leveren wat niet op de website staat?
Wij denken graag met u mee. Zoek je iets dat op dit moment niet wordt aangeboden in onze webshop? Stuur ons een bericht/chat/email en omschrijf hierbij het product waar u naar op zoek bent. Dan kijken wij graag wat we voor je kunnen betekenen!
Doordat we veel gebruikte goederen en partijen inkopen en verkopen, kan het aanbod verschillen of uitgebreid worden met nieuwe artikelen. We proberen zo veel mogelijk hergebruik van producten, materialen en middelen te stimuleren.
Bezorging en afhalen
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Als alle bestelde artikelen op voorraad zijn en via PostNL verstuurd kan worden, streven wij ernaar uw bestelling binnen 1-3 werkdagen te versturen. In de meeste gevallen zal uw bestelling dan de volgende dag geleverd worden.
Als er sprake is van een langere levertijd wordt dit gemeld op de productpagina en/of in de winkelwagen.
Je ontvangt een verzendbevestiging op het moment dat jouw bestelling is verwerkt.
Op het moment dat de bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je per mail een track & trace code waarmee je de zending kunt volgen. Via de track & trace link kun je ook de tijdsindicatie zien waarop je de bezorger kunt verwachten. Wij kunnen helaas geen invloed uitoefenen op het bezorgmoment van PostNL of opmerkingen meegeven aan de bezorger.
In het weekend en op feestdagen worden er geen bestellingen verzonden.
Ik heb mijn pakket niet ontvangen, wat nu?
U ontvangt een track & trace code op het moment dat de bestelling wordt verzonden via PostNL. Neem contact op als u deze niet hebt ontvangen.
Via andere transporteurs is het vaak niet zo dat een track-trace link gedeeld wordt.
Vraag naar de actuele leveringsstatus via mail, chat of whatsapp o.v.v. ordernummer.
Wij zijn genoodzaakt de verzendkosten opnieuw in rekening te brengen, als een pakket retour komt door een onjuist of onvolledig opgegeven adres óf als u deze niet op tijd bij een afhaalpunt hebt afgehaald.
Kan ik het bezorgmoment aanpassen?
Onze pakketten worden verzonden via PostNL. Wij kunnen helaas geen invloed uitoefenen op het moment dat zij langskomen om je bestelling af te leveren.
Mocht je niet thuis zijn om het pakket aan te nemen, dan laat de bezorger een kaartje achter in de brievenbus of wordt het pakket afgegeven bij de buren.
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
De bestelde producten worden los geleverd in één of meerdere pakketten, wanneer het volume en hoeveelheid van de producten dit toelaat. Als het niet in pakket verstuurd kan worden, wordt het op een pallet verstuurd of met een koerier/transporteur.
Wij zetten geen producten in elkaar tenzij specifiek vermeldt op de productpagina.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten worden gecommuniceerd tijdens het bestelproces (in de kassa) en bedragen minimaal 6,95 excl btw voor een pakketzending.
Het tarief is afhankelijk van het volume, gewicht en de aflever locatie.
Wij proberen alle bestellingen zo efficiënt mogelijk te verzenden.
Zie onze klantenservice pagina voor onze tarieven.
Waar kan ik mijn bestelling afhalen?
Ophalen in ons eigen magazijn (Dintel 4, 5422VT Gemert of Scheiweg 72, 5421XL Gemert) is mogelijk, liefst op afspraak. Ook kun je de producten hier bekijken voordat je een keuze maakt.
Leveren jullie ook buiten Nederland en België?
Ja, wij leveren in heel Europa. De verzendkosten buiten Nederland en België kunnen opgevraagd worden.
Staat het land van jouw keuze er niet bij? Neem gerust contact met ons op.
Bestellen en betalen
Hoe kan ik bij jullie bestellen?
U kunt bij ons bestellen via deze webshop, per email, via inkooporder, whatsapp of telefonisch. Alles is mogelijk.
Uiteraard is via onze website wel vaak de makkelijkste manier.
Offertes kun je aanvragen door een email te sturen of één van onze contactformulieren te gebruiken.
Er gaat iets mis bij het bestellen, wat nu?
Vervelend dat er iets mis gaat bij het bestellen. Neem contact met ons op via de telefoon, chat, whatsapp of mail, zodat we u meteen kunnen helpen. +31 85 1304205
Kan ik ook telefonisch of per e-mail bestellen?
Lukt het niet om de bestelling online te plaatsen? Neem gerust contact met ons op. Wij kijken graag hoe we u kunnen helpen om de bestelling alsnog te plaatsen.
Kan ik een sample van een product ontvangen?
Ja, dat kan op aanvraag. Neem contact met ons op.
Zijn er ook kortingscodes beschikbaar?
Regelmatig hebben we kortingsacties met tijdelijke kortingscodes. Houdt hiervoor onze mailing en webshop in de gaten. Of vraag ons gerust om de actuele aanbiedingen via de chat of whatsapp.
Het is ook mogelijk om een offerte aan te vragen voor een specifieke partij, aantal of set.
Wil je als eerste op de hoogte zijn van een nieuwe actie of kortingscode? Volg ons dan op social media;
Linkedin Emtrade of Facebook
Uitleg / informatie
Wat is Euronorm?
Euronorm is een gestandaardiseerde ‘collomodulaire’ maatvoering die ontwikkeld is op basis van de industriepallet 1200 x 1000 mm, de Europallet 1200 x 800 mm en de rolcontainer 800 x 600 mm of minipallet. De maatvoering is afgestemd op het vervoer met vrachtwagens. Eurobakken, kunststof bakken met Euronorm afmetingen, stapelen efficiënt op Europallets en industriepallets. Ook passen er 2 Euronormbakken 600 x 400 mm of 4 Euronorm bakken 400 x 300 mm naast elkaar op één rolcontainer/minipallet. Zo bereiken fabrikanten, leveranciers en transporteurs met Euronorm de meest efficiënte wijze van transport en opslag.
Golfkarton kwaliteiten
Golfkarton Kwaliteiten bij Emtrade
Natuurvriendelijk en Veelzijdig
Welkom bij Emtrade, uw expert in golfkarton oplossingen! Golfkarton staat bekend om zijn milieuvriendelijke en recyclebare eigenschappen, waardoor het een uitstekende keuze is voor een verscheidenheid aan verpakkingsbehoeften. Met zijn unieke structuur die bestaat uit meerdere lagen, biedt golfkarton zowel flexibiliteit als duurzaamheid voor uw verpakkingseisen.
De Basis: Enkelgolfkarton
In de eenvoudigste vorm bestaat golfkarton uit drie lagen: een toplaag, een golflaag en een binnenlaag. Dit wordt ook wel enkelgolfkarton genoemd. Het is perfect voor lichtere items en kortere transportroutes.
Geavanceerde Opties voor Hogere Eisen
Voor zwaardere producten of langere logistieke trajecten, bieden wij golfkarton met extra lagen. De kwaliteit van het papier in de toplaag en binnenlaag is cruciaal voor de sterkte van de doos. Onze papiersoorten variëren van 70 gr/m2 tot 440 gr/m2, met veelgebruikte opties zoals kraftliner, testliner en grijspapier (wellenstof). Gecoat papier is ook beschikbaar voor extra bescherming en presentatie.
Dikte en Kwaliteit
De dikte van ons golfkarton varieert van 1,2 mm tot 14 mm. We bieden meer dan 125 kwaliteiten, ingedeeld naar de dikte van het karton, aangeduid met specifieke letters:
Basis: Enkelgolfkarton
Ons enkelgolfkarton, bestaande uit drie lagen - een toplaag, golflaag en binnenlaag, is de perfecte keuze voor lichte items en korte verzendroutes.
- F golf (1,2 mm): Onze mini-golf optie, ideaal voor lichte producten zoals kleine elektronica of cosmetica.
- E golf (1,5 mm): Een stap hoger dan F golf, biedt extra stevigheid voor middelzware items.
- N-B golf (2,3 mm): De next generation enkelgolf voor robuustere verpakkingen.
- B golf (3 mm): Een veelzijdige optie, ideaal voor standaard verzenddozen.
- C golf (4 mm): Biedt verhoogde stevigheid voor zwaardere objecten.
Versterkte Opties: Dubbelgolfkarton
Voor extra bescherming en stevigheid bieden wij dubbelgolfkarton, perfect voor zwaardere producten en langere transporttrajecten.
- EE golf (3 mm): Bestaat uit dubbele E-golven, biedt extra bescherming voor kwetsbare items.
- N-EB golf (4 mm): Een combinatie van E en N-B golven, de next generation dubbelgolf voor superieure sterkte.
- EB golf (4,5 mm): Een stevige mix van E en B golven, ideaal voor zware goederen.
- N-BC golf (6 mm): Combineert E met N-B golven, voor uitzonderlijke stevigheid en bescherming.
- BC golf (7 mm): De krachtige combinatie van B en C golven, perfect voor de zwaarste items.
- AC golf (9 mm): Onze sterkste dubbelgolf optie, A plus C golven, voor de meest veeleisende verpakkingsbehoeften.
Toepassingen van Golfkarton
Golfkarton is niet alleen geschikt als verzenddoos, maar ook als productverpakking. Bovendien kunnen wij uw verzendverpakkingen bedrukken met uw firmanaam en/of logo, waardoor ze ook als Retail Ready Packaging in de schappen kunnen worden gebruikt.
Laat een reactie achter
Emtrade.nl
Scheiweg 72
5421XL Gemert
Nederland Bekijk op Google Maps
NL859074249B01
72327510
NL71BUNQ2032015994